Video Românii au inventat metode să dea ţepe pe Vinted. Cum a rămas un vânzător fără adidaşii de 500 de lei
Au cumpărat pantaloni, dar au primit o cutie goală sau au vândut adidaşi şi au rămas fără bani. Sunt câteva dintre ţepele luate de români pe un popular site de haine noi şi second hand. Specialiștii dau asigurări că marketplace-ul este un loc sigur, dar de multe ori cumpărătorii nu ştiu să-l folosească pentru a-şi recupera banii.
Chiar dacă marketplace-ul unde se vând haine şi accesorii noi sau second hand e folosit în întreaga lume, în românia escrocii i-au găsit breşe. Deși aplicația are reguli stricte, utilizatori au avut parte şi de surprize neplăcute. În momentul în care vin să ridice comanda de la locker, păgubiţii constată că în pachet este orice alt obiect decât cel comandat.
Ţepe la cumpărături pe marketplace
O păţesc deopotrivă cei care cumpără, dar culmea şi cei care vând. "Am vândut o pereche de adidași în valoare de 500 de lei. Primesc fotografii cu un bol mare de sticlă într-o cutie de carton, care n-avea nicio treabă. Inițial am crezut că este o țeapă", povesteşte un vânzător.
Grupurile de Facebook sunt pline de plângeri ale cumpărătorilor, dar şi ale vânzătorilor. Oamenii reclamă că au trimis un produs, dar la destinaţie ar fi ajuns cu totul altceva. Într-una dintre postări, o femeie spune că a trimis o pereche de cizme cu toc, iar cumpărătorul i-a spus că a primit bocanci bărbateşti.
- Despăgubiri de 20.000 de euro pentru o celebră influenceriţă. Ce a păţit în timp ce se schimba în cabina de...
- Obiceiul banal care îți poate afecta sănătatea și crește factura la energie
- Ţinutele care au atras priviri la Grammy 2025. Bianca Censori, apariţie controversată: a purtat o rochie...
- De ce mărimile XS la haine sunt de fapt S sau chiar M, în România: "Oglinda nu minte. Este un fals!"
- Conceptul care se află într-un singur oraș din România. Primăria a investit un milion de euro: "Mai la îndemână"
Cum îşi pot recupera păgubiţii banii
Specialiștii atrag atenția că există o cale prin cei păcăliți să își recupereze banii. "Banii sunt blocați de aplicație până ajunge pachetul la cumpărător și cumpărătorul spune că totul e în regulă. Dacă lucrurile astea nu se întâmplă e important să semnalăm asta în aplicație", spune Răzvan Moței, specialist online.
Atenţie însă, păgubiții au la dispoziție 48 de ore să semnaleze problema. Polițiștii ne recomandă să facem o minimă verificare a vânzătorului sau a cumpărătorului. "Verificați recenziile și ratingurile altor clienți pentru a vă asigura că sunt serioși. Păstrați toate dovezile, precum mesajele, capturile de ecran ale anunțului și ale discuțiilor cu vânzătorul, respectiv cumpărătorul, pentru a le putea utiliza în caz de dispute", a declarat Crina Eșanu, Poliția Capitalei.
Toţi cei care au fost victime ale unei înșelăciuni pe internet pot depune plângeri la poliție.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰