Video Probleme tot mai mari la Piaţa Unirii, în timp ce Nicuşor Dan şi Daniel Băluţă se contrazic pe procedurile de reparare
Piaţa Unirii se surpă bucată cu bucată, iar pericolul creşte de la zi la zi. În zona pasajului rutier, mai multe plăci de beton au cedat peste ţevile vechi de termoficare din subteran. Abia acum se iau şi primele măsuri drastice: pietonii nu mai au voie să circule în zona care este în pericol de colaps. În aceste timp, primăria de sector şi municipalitatea se ceartă pe autorizaţie.
Plăcile din beton armat de sub bulevardul Dimitrie Cantemir s-au prăbuşit iar autorităţile au luat măsuri pentru a preveni o catastrofă.
Întreaga zonă a fost restricţionată după ce constructorul a descoperit mai multe plăci de beton care au picat peste ţevile de termoficare. Zona va rămâne aşa pe o perioadă nedeterminată, după ce specialiştii au constatat că există un pericol iminent de surpare.
Pericol pentru pietoni şi şoferi, în egală măsură
"Având în vedere starea avansată de coroziune a conductelor, există riscul ca acestea să cedeze brusc, împreună cu infrastructura străzii. Există pericolul iminent de prăbuşire a unor porţiuni din carosabil sub greutate proprie", se arată într-o înştiinţare.
- Imagini din satelit cu problemele din Piaţa Unirii. Reacţia lui Nicuşor Dan după ce Daniel Băluţă vrea să îl...
- Georgiana a murit spulberată de tren la Valu lui Traian, în Constanța. Tânăra și-ar fi pus capăt zilelor
- Burnout plătit scump. Pedeapsa primită de un şofer din Arad care şi-a turat maşina şi a umplut de fum o stradă...
- Luptător MMA, filmat în timp ce era răstignit pe cruce și tras de un BMW. După câteva zile, si-a distrus...
- Un țânțar tigru, purtător al virusului West Nile, a băgat în comă un timişorean de 57 de ani. Medic: Nu mai...
Un studiu recent făcut cu ajutorul unor sateliţi performanţi arată că toată structura care susţine Piaţa Unirii este deformată pe mai multe porţiuni. Problemele au făcut ca magazinul Unirii să se lase un centimetru pe o parte şi să se înalţe tot cu un centimetru pe partea cealaltă.
Acest lucru înseamnă că şi alte clădiri din zonă au probleme de structură.
"Este absolut necesară implementarea unei soluţii de monitorizare structurală care să permită autorităţilor să gestioneze situaţia până la demararea lucrărilor de consolidare. Astfel se va putea monitoriza impactul asupra construcţiilor din proximitate", a explicat Mariana Garștea, specialist monitorizare structurală.
Oamenii sunt, de asemenea, alarmaţi de situaţie: "Eu ca şofer, pentru mine să traversez zona asta este destul de provocator". "Traficul e atât de intens aici încât oricând poate să existe o nenorocire".
Nicuşor Dan şi Daniel Băluţă, scandal pe procedurile de reparare
Chiar şi aşa, lucrările de consolidare a planşeului Unirii nu au primit încă autorizaţie de construire. În timp ce edilul sectorului 4 susţine că aşteaptă semnătura primarului general, Nicuşor Dan spune că nu a primit încă dosarul de avizare.
"Ar fi putut să ne dea de un an de zile autorizaţie de construire, ar fi putut să ne dea de 6 luni certificatul de urbanism. Aşteptăm să mai cadă ceva, să se mai rupă ceva. Nu ştiu", a atacat primarul sectorului 4, Daniel Băluță.
"Legea spune că în momentul în care solicitantul doreşte să obţină autorizaţia, face o cerere însoţită de acele avize din certificatul de urbanism pentru a obţine autorizaţia. Nu suntem la momentul ăsta", a declarat Nicuşor Dan.
Până atunci, planşeul de beton turnat în anul 1940 susţine cu greu traficul rutier. Complet erodat de ape, platoul dirijează Dâmboviţa pe sub pământ până în peretele Pasajului rutier Unirii. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafață lângă Magazinul Unirii. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa, pasajul rutier şi metroul pe o lungime de 360 de metri.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰