Video "Podul ăsta e vechi de 80 de ani" / "Nu, minte. I-au dat drumul în '89". Cum a încercat un primar din Caraş Severin să scape de responsabilitate după ce un nou pod stă să cadă
Ieri, 2 august, v-am arătat un pod din Neamţ în care a apărut o gaură uriaşă, azi avem un pod din Caraş Severin care abia mai stă în picioare. Circulaţia a fost închisă, după ce unul din piloni s-a înclinat la 45 de grade. Iar când nu închidem cu totul, peticim. Podul din Cluj al căruia picior a fost măcinat până la armătură a fost redeschis. Nu, nu a fost reabilitat în timp record. Au construit un picior metalic, montat paralel cu celălalt.
Pe acest pod până azi treceau câteva sute de maşini pe zi. Azi, construcţia aproape că a cedat cu totul. Plăcile de beton s-au deplasat şi unul dintre piloni s-a înclinat periculos. Circulaţia a fost închisă. Oamenii spun că podul a început să se surpe undeva în jurul orei 12. E deja o diferenţă de nivel de 40 chiar 50 de centimetri în acel punct. La câteva ore distanţă, e ora 16 acum, a mai apărut o crăpătură. E atât de mare că îmi intră mâna lejer, iar bucăţile de asfalt se desprinde singure. Am 50 de kilograme, dar mi-e frică să merg mai încolo. Localnicii spun că pe acolo trec camioane cu încărcătură şi de 40 de tone în ciuda limitării de tonaj la 10.
Primarul nu recunoaşte nimic, viceprimarul admite că e greşeala Primăriei
- Primar: Nu am avut situaţii de genul ăsta
- Localnic: Era îndoit fierul de ani de zile.
- Reporter: Ştiaţi că are o problemă podul ăsta?
- Localnic: De atâţia ani primar trebuia să ştie. Şi eu v-am făcut sesizări...răspundeţi
- Primar: N-avem sesizare pentru podul acesta. Podul e vechi, are peste 80 de ani!
- Localnic: Nuu, minte! Domnule primar, noi suntem de aici, nu are 80 de ani podul. În '89 i-a dat drumul.
Până la urmă ne lămurim. Podul a fost construit în anii 80. Nu a fost expertizat şi nici reabilitat până acum. "Din păcate e un accident...sau incident. Sau ignoranţă din partea autorităţilor, da. Şi mă refer aici şi la cele locale. Îmi asum", a declarat Petru Cărăbaş, viceprimar. 800 de oameni din două sate trebuie să ocolească acum 25 de kilometri, prin Caransebeş, ca să ajungă în comună.
Ce nu închidem, peticim. Pe podul din Cluj, unde un picior s-a măcinat atât de tare că se mai ţinea doar în armătura de fier ruginit, se circulă iar. Consiliul Judeţean a găsit o soluţie de avarie: un picior de metal, montat în paralel cu pilonul cu probleme, şi mai multe prese care țin podul sub presiune. Proteza metalică sprijinită de patru scânduri nu pare a fi salvarea situaţiei pentru foarte multă vreme, deoarece nu doar piciorul măcinat de apă e singura problemă a acestui pod. Se vede cu ochiul liber cum în structura din beton au apărut crăpături de la un capăt la altul inclusiv în jurul noului pilon.
Soluţia a fost găsită de un expert de la Universitatea Tehnică, spune Consiliul Judeţean care se laudă că a reuşit să redea circulaţiei podul în timp record. Şoferii sunt mulţumiţi că au scăpat de ocolul de două ore. Podul cu picior de fier poate fi folosit în siguranţă doar în anumite condiţii: pot trece pe aici maşini cu o greutate de până în 3,5 tone şi nu mai înalte de 2,5 metri. De asemenea, viteza maximă de deplasare nu poate depăşi cinci kilometri pe oră, iar distanţa dintre maşini trebuie să fie de 40 de metri. Asta înseamnă că în acelaşi timp, pe pod, nu se poate afla mai mult de o maşină. Doar că nimeni nu supraveghează dacă restricţiile sunt respectate, astfel că sunt şi câte patru maşini în acelaşi timp pe pod.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰