Video Intrarea României în Schengen: schimbările de la graniţele cu Ungaria şi Bulgaria de la 1 ianuarie 2025
De săptămâna viitoare, nu vom mai sta la cozi când ieşim din ţară sau ne întoarcem în România. Noul an ne aduce drepturi depline în spaţiul de liberă circulaţie. 33 de puncte de frontieră de la graniţa cu Bulgaria şi Ungaria vor fi desfiinţate. Pentru 6 luni, poliţiştii vor face în continuare controale aleatorii sau pe baza unor analize de risc.
Sunt imagini pe care nu le vom mai vedea de la 1 ianuarie, când vom trece pur şi simplu frontiera. O veste cât se poate de bună pentru acest şofer, de exemplu, care merge de două ori pe lună în Bulgaria. Au fost dăţi când a stat în vamă cam cât face de la Giurgiu până la intrare în Bucureşti.
Peste 30 de puncte de frontieră terestre, feroviare şi fluviale vor fi închise de la 1 ianuarie
Şi drumul către Grecia, destinaţia de vacanţă preferată vara de români, va fi mai rapid. Chiar dacă nu vor mai fi atât de vizibili, poliţiştii de frontieră vor avea în continuare misiuni. Vor patrula pe o distanţă de 30 de km de la intarea în ţară. Controalele vor fi menţinute pe o perioadă de 6 luni. "Vor face controale aleatorii şi inopinate în limita celor 30 de km de la linia de frontieră către interior împreună cu colegii de la Jandarmerie şi Imigrări. Scopul acestora este de prevenire şi combatere a faptelor ilegale", a declarat Alexandra Găvan, purtător de cuvânt Poliţia de Frontieră.
Peste 30 de puncte de frontieră terestre, feroviare şi fluviale vor fi închise de la 1 ianuarie. 17 la graniţa ungară şi alte 16 cu vecinii de la sud. Cele mai cunoscute sunt Petea, din Satu Mare, Nădlac din judeţul Arad şi Giurgiu. Chiar dacă nu vor mai fi folosite sediile în care se află birourile poliţiştilor de frontieră vor fi în continuare păstrate şi îngrjite. Ba mai mult, de pe foarte multe dintre acestea a fost dată jos inscripţia Poliţia de Frontieră.
România şi Bulgaria se alătură astfel celor 27 de state care fac deja parte din spaţiul de liberă circulaţie. Impactul economic va fi semnificativ având în vedere că, în ultimii aproape 14 ani de când România aştepta integrarea în Scghengen, transportatorii au pierdut peste 22 de miliarde de euro doar din cauza timpului de aşteptare în vămi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰