Blue Air anunță că va rambursa banii pasagerilor afectați de anularea zborurilor doar dacă investitorii cu care negociază vor cumpăra compania
Blue Air a anunțat, prin intermediul unui comunicat, că toți pasagerii afectați de suspendarea zborurilor din România își vor primi înapoi banii pe bilete doar dacă cei doi investitori străini care negociează zilele acestea preluarea operatorului low-cost vor cumpăra compania.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Reprezentanții Blue Air confirmă, într-un comunicat transmis joi, că a primit sprijin din partea majorității aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua serviciile, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite.
”Redresarea Blue Air, respectiv reluarea operaţiunilor de transport aerian de pasageri, implică o colaborare strânsă şi sprijinul din partea tuturor partenerilor comerciali, dar şi al tuturor instituţiilor publice şi autorităţilor din România, eforturile depuse de managementul executiv, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul societăţii, fiind insuficiente în lipsa unei astfel de colaborări. Blue Air îşi exprimă disponibilitatea permanentă a conducerii executive a societăţii, de a transmite toate informaţiile şi informările necesare, şi de a participa la absolut orice discuţie necesară cu factorii decizionali din cadrul instituţiilor publice şi autorităţilor ce pot ajuta la redresarea companiei, într-o manieră unitară şi organizată”, a transmis, joi, Blue Air.
Compania mizează pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București- Otopeni și Iași. Având în vedere suspendarea activității de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.
Cum pot fi recuperați banii pentru zborurile anulate de Blue Air
- 130.000 de pasageri Blue Air, afectaţi de zborurile anulate o lună. 13 milioane de euro au intrat în conturile...
- Românii au plătit indirect pentru criza Blue Air. Pierderi de peste 200 de milioane de lei şi la "colacul de...
- Blue Air are conturile deblocate, dar tot nu poate relua zborurile. 200.000 de români ar putea fi afectaţi într-o...
Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, arată compania în comunicat, potrivit Mediafax. Un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care se aflăm în discuții compania.
”Aşa cum am precizat în comunicările anterioare, un alt factor esenţial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuţii”, a transmis compania.
Toți pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor și au primit 3 opțiuni disponibile:
- reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil
- rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor)
- rambursarea biletelor achiziționate.
În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opțiune vor putea folosi sumele în vederea achiziționării de bilete imediat ce compania va activa procesul de vânzare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰