Video Angajații CFR trebuie să refacă manual, în 60 de zile, calea ferată care leagă portul Galaţi de Ucraina. N-a mai fost folosită de aproape 30 de ani
Calea ferată care leagă Portul Galaţi de Ucraina arată ca acum 30 de ani: ruginită şi cu traverse putrezite. Pentru ca cerealele din Ucraina să poată ajunge în Europa prin Galaţi, liniile trebuie modernizate. Şi cum licitaţia de la începutul lunii n-a atras niciun mare constructor, de modernizare se va ocupa CFR. Linia care nu a mai fost folosită din anii '90 va fi refăcută manual, de muncitorii Căilor Ferate Române.
Aproape 30 de angajați CFR trebuie să refacă, în 60 de zile, calea ferată de tip sovietic care n-a mai fost folosită de mai bine de 30 de ani şi se află într-o stare deplorabilă.
Adrian Obreja, reporter Observator: Traversele din lemn sunt putrezite complet și trebuie înlocuite în totalitate. La fel și sistemele de prindere, sunt mâncate de rugină.
4,6 kilometri de cale ferată cu ecartament larg vor fi modernizați manual. Vagoanele cu cereale ar urma să ajungă mult mai ușor în port, că mai apoi sa fie încărcată marfa pe vapoare și să plece spre Marea Neagră.
Marcela Costea, director APDM Galați: La momentul acesta ei doresc doar 6.000 de tone, capacitate de stocare. Pentru că au calculat în funcție de capacitatea unei nave maritime, între 5.000 și 6.000 de tone.
- Ce promisiuni face România Ucrainei. Țara noastră devine principala cale de export a grâului ucrainean
- Război Rusia - Ucraina, ziua 114 LIVE TEXT. Zelenski descrie drept "istorică" vizita liderilor europeni. Macron...
- "Ce au mai vândut rușii din ce au furat din Ucraina?" Reacția nervoasă a lui Lavrov către un jurnalist care...
În condiții ideale, 24.000 de tone de cereale venite din Ucraina ar putea tranzita portul Galați în fiecare lună. Totul depinde de rapiditatea cu care marfa este trecută prin vama.
Costel Fotea, președinte CJ Galați: Zic eu că este un lucru extraordinar, mai ales că în momentul de faţă se lucrează și la platforma multinodală de transport mărfuri la APDM.
Deşi a organizat mai multe licitaţii, compania feroviară română nu a reuşit să găsească firme care să execute lucrarea estimată la 1,3 milioane de lei. Astfel, CFR a decis să facă în regie proprie lucrările de la frontiera de est a României. În luna august lucrările ar trebui să fie finalizate, însă, ca acest lucru să fie posibil, vor fi aduse noi echipe de muncitori din Adjud şi Buzău.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰