A investit 10.000 € şi şi-a transformat Trabantul într-o bijuterie pe patru roţi. Cum arată acum maşina generaţiei "în blugi"
O paradă inedită a întors capetele în Buftea. Zeci de Trabanturi colorate şi cochete, aduse din toată ţara, şi-au spus vieţile pline de poveşti şi nostalgii. Multe dintre maşini ţin pasul cu vremurile, iar proprietarii cheltuiesc bani grei pentru a le păstra elegante şi confortabile.
50 de bătrâne doamne au arătata că vârsta e doar un număr la întâlnirea "trabantiştilor". Ce mai veche maşină prezentă este un Trabant 600, din 1964, adusă de proprietar de la Ploieşti.
Pavel Grigoraş, proprietar Trabant: De când a ieşit de pe poarta IDMS-ului, întreprinderea care distribuia maşini în anii 60 şi până acum, nu şi-a schimbat familia. Când m-am căsătorit cu soţia, a venit la pachet şi Trabantul. Socrul meu s-a ocupat de întreţinerea lui, astfel încât costurile au fost distribuite în timp.
Aproape toate piesele sunt originale sau făcute manual după cele originale. Maşina este 100% funcţională şi încă plimbă familia Grigoraş la evenimentele din ţară.
Pavel Grigoraş, proprietar Trabant: Până în 2008 a fost maşina de vacanţă, acum are 165.000 de kilometri. Eu cam jumătate din ăştia i-am făcut, am făcut Tranfăgărăşanul de două ori cu ea.
- "Bă, Ciprian, ai Trabantul făcut praf!" Un șofer drogat a făcut ravagii pe o stradă din Craiova. Mașina de...
- Cu bolidul pe gard după o cursă nebună. Un tânâr de 20 de ani beat criţă s-a urcat cu maşina pe un zid după...
- Momentul în care o maşină se rostogoleşte pe o şosea după ce este spulberată de un alt vehicul. Acroşare...
Pasionaţi nostalgici investesc timp, bani şi sentimente într-un Trabant.
Investiţie de 10.000 într-o bijuterie pe patru roţi
Lazăr Farcaş, proprietar Trabant: Am făcut în două etape, prima dată am făcut-o gri, cum era maşina originală. După aceea am început cu inoxurile, după instalaţia audio. Poate 10.000 de euro am băgat în decurs a 15 ani. Am fost în 2006 şi 2007 în Germania cu ea, pe roţi.
Safian Ladislau, proprietar Trabant: Am vrut neapărat să-l fac la două locuri, l-am tăiat, totul e făcut de mine şi tăblărie şi tapiţerie, insclusiv vopsitul. E o maşinuţă care nu trece neobservată.
Andreea Petrescu, reporter Observator: Doar pornirea poate fi mai dificilă la o astfel de maşină de epocă, vorbim despre un Trabant 601 din 1986, care are peste 200.000 de kilometri, a circulat prin toată România şi este în continuare 100% funcţional.
Cornel Radu, organizator: Trabantul e o stare de spirit, Trabantul ne uneşte, e o pasiune atât de frumoasă. Ne-am dorit şi am reuşit să aducem pe planul prezentului aceste minunate bujuterii care au încântat inimile tuturor din generaţia de blugi, din generaţia Cenaclului Flacăra.
O pasiune în care nu contează caii putere, ci viteza cu are te poartă în alte timpuri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰