Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video 50 de arbori tăiaţi şi trotuare îngustate, pentru lărgirea unui bulevard din Capitală: "Înseamnă că murim aici"

Bucureştenii nu scapă de trafic până la toamnă pe una dintre cele mai aglomerate artere. Lucrările pe linia tramvaiului 5 sunt aproape încheiate dar în cel mult două săptămâni începe supralărgirea bulevardului Barbu Văcărescu. Pentru asta, zeci de arbori de pe marginea drumului vor fi tăiaţi iar trotuarul va rămâne mai îngust cu 50 de centimetri în unele zone. 

de Andreea Milea

la 31.03.2025 , 19:52

Într-o săptămână, toate peroanele liniei 5 vor fi gata, promite constructorul. Mai apoi vor începe lucrările de supralărgire a bulevardului Barbu Văcărescu pentru că noile staţii sunt mai late cu aproximativ jumătate de metru aşa că a doua bandă de circulaţie a devenit mai îngustă.

Trotuarul şi spaţiul verde vor avea de suferit

Pentru a rezolva această diferenţă, constructorul va fi nevoit să taie din trotuare ca să redea bulevardului între 20 şi 50 de centimetri în unele zone. Inclusiv spaţiul verde va avea de suferit. 

Vezi și

Proiectul prevede defrişarea a 55 de arbori de pe bulevardul Barbu Văcărescu si plantarea in compensare a peste 240 de copaci din soiuri precum arborele de mătase, cireş roşu sau japonez si măr japonez. Un contract care se ridică la 500.000 de lei. 

Pe acelaşi subiect

Petiţiile au început să curgă la Primăria Capitalei după ce locuitorii au aflat de această modificare. 

Locuitorii zonei, nemulţumiţi de decizie

"Ultimii câţiva ani a fost oribil să suportăm atâta praf din cauza construcţiilor, oricum e groaznică depunerea de noxe pe care o vedem toţi pe plasele de ţânţari la bloc şi acum faptul că o să se mai şi taie copacii ăştia o să fie oribil", "După ce că avem atâta poluare, mai tăiem şi arborii, înseamnă că murim aici. Ne sufocăm", se plâng oamenii.

"Şi noi am fost în situaţia neplăcută de a avea ca singură soluţie defrişarea. Am mai făcut o verificare în teren deşi nu aveam mari speranţe că se pot găsi soluţii de optimizare", a declarat Cătălin Aflat, director de investiţii Primăria Capitalei.

Pe cealaltă parte, şoferii nu mai suportă aglomeraţia din zonă. "Bară la bară mai ales cand e oră de vârf, la ora 5 e terminat tot traseul ăsta", ne mărturiseşte un şofer.

Între timp, datoriile Primăriei Capitalei au ajuns la 40 de milioane de lei către constructorul care nu a mai fost plătit de anul trecut. 

"Este executat cam 90%. E plătit cam 40%. Abia acum 3 săptămâni ne-a dat soluţia pentru peroane", susţine Marin Mândrilă, directorul firmei de construcţii.

Municipalitatea promite că odată ce bugetul Capitalei va fi aprobat, constructorul va fi pltăti integral, adică va încasa 80 de milioane de lei pentru intreaga lucrare. 

Andreea Milea Like

Am început cu muzica, am continuat cu dansul şi am ales jurnalismul. Ce au în comun? Zilnic găseşti ceva nou. Cât de mult înseamnă un cuvânt, un moment sau 10 secunde înainte de live.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Sunteţi de acord cu interzicerea completă a telefoanelor mobile la şcoală?
Observator » Evenimente » 50 de arbori tăiaţi şi trotuare îngustate, pentru lărgirea unui bulevard din Capitală: "Înseamnă că murim aici"