Video Trenurile poloneze de un miliard de euro care scot din circulaţie modelul "Săgeata Albastră". Viteza maximă atinsă
Bătrânele "Săgeţi Albastre" se apropie de pensie. Astăzi a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru achiziția a 62 de trenuri ce vor fi folosite în zonele metropolitane. Trenurile sunt produse în Polonia şi pot rula până la 8 ore cu o viteză maximă de 160km/h. Cele 62 de trenuri vor costa aproape un miliard de euro, bani din fonduri europene nerambursabile. Pe de altă parte, până la sfârşitul anului trebuie să sosească în ţară primul din cele 37 de trenuri inter-regionale cumpărate anul trecut, tot din Polonia.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna - PESA - drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3.
Trenuri de un miliard de euro
"După finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum şi a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte şi primirea avizelor conform necondiţionate de la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câştigarea licitaţiei pentru achiziţia materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru loturile 1, 2 şi 3, prin desemnarea producătorului de material rulant Pesa (Polonia)", a anunţat ARF, pe pagina sa de Facebook.
Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
- Jobul cu salariu de 2.000 de euro ignorat de români. "A fost angajat şi a plecat în Italia"
- Lovitura dată de Mega Image cu Profi. Câte magazine vor avea, în comparaţie cu Carrefour şi Lidl
- Wizz Air anunţă noi rute cu plecare din Bucureşti, spre două destinaţii din Europa. A fost reluată şi o cursă...
"În continuare, menţionăm că perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri. Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional", a mai notat ARF.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,238 miliarde de lei şi 4,150 miliarde de lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi: lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Sud - Adjud, Iaşi - Paşcani - Suceava, Bacău - Paşcani, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1,045 miliarde de lei şi 1,34 miliarde de lei, fără TVA; lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov - Gheorgheni, Arad - Timişoara - Caransebeş, Huedin - Cluj - Bistriţa, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,209 miliarde de lei şi 1,555 miliarde de lei, fără TVA; lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - Braşov, Bucureşti Nord - Roşiori, Bucureşti Nord - Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa - Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984,207 milioane de lei şi 1,256 miliarde de lei, fără TVA.
Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 - 222 luni, în funcţie de lotul atribuit.
"De asemenea, menţionăm că potrivit art. 22 din HG nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 - 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate sunt puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat. La expirarea CSP 2022 - 2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului", a precizat instituţia.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰