IKEA avertizează că preţurile ar putea creşte din cauza taxelor vamale suplimentare
Pentru grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer de mobilier din lume, cu cât sunt mai puţine tarife comerciale cu atât mai bine, a declarat luni Jesper Brodin, directorul general de la la Ingka Group, entitatea care deţine majoritatea magazinelor IKEA, într-un moment în care firmele se pregătesc pentru tarifele mari anunţate de Donald Trump, transmite Reuters.
- Cu ce provocări s-ar putea confrunta România odată cu revenirea lui Trump la Casa Albă. DETALII la Observator 17:00, la Antena 1
- Două din trei companii româneşti nu rezistă mai mult de 10 ani. Iancu Guda, despre cum îţi poţi construi o afacere de succes
"Noi, şi cred că probabil toate companiile internaţionale, beneficiem de pe urma tarifelor armonizate, şi cu cât acestea sunt mai puţine, cu atât mai bine, pentru că, la final, în orice ţară cu tarife există riscul să fii nevoit, ca firmă, să le transferi pe seama consumatorilor", a spus Jesper Brodin la Forumul de la Davos, potrivit Agerpres.
Inflaţia şi dobânzile ridicate au avut deja un impact "negativ" asupra consumatorilor în ultimi ani, a mai spus Brodin, care a adăugat însă că vede unele semne ale îmbunătăţirii cererii. "Suntem destul de optimişti cu privire la perspectivă şi vedem deja o modificare, în sensul că oamenii revin la ceea ce aş descrie drept o situaţie normală, când vine vorba de consum", a spus Jesper Brodin.
Ingka Group, entitatea care gestionează magazinele IKEA din 31 de ţări şi este responsabilă pentru 90% din vânzările globale ale IKEA, a raportat anul trecut o scădere a profitului anul şi vânzărilor, după ce a redus preţurile în încercarea de a-i încuraja pe cumpărătorii speriaţi de inflaţie să revină în magazinele sale.
În schimb, subsidiara Ikea România a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale şi un avans de 5% al comerţului online, în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), comparativ cu anul precedent.
Compania a înregistrat o creştere a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele din România, marcând o majorare de 15% faţă de anul precedent, influenţată şi de deschiderea noului magazin din Timişoara în iunie 2023. Site-ul retailerului a înregistrat peste 28 de milioane de vizite şi mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendinţa în creştere a consumatorilor de a face achiziţii online.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰