Video Cum arată mini-submarinele fabricate lângă Timișoara. Comenzi din China, Italia și Columbia
Armata română ar putea avea o flotă de submarine, fabricate lângă Timișoara. Mai mici, mai agile, mai greu de reperat de sonare, minisubmarinele pot fi folosite şi pentru atac. Multe au fost livrate deja în Italia, Columbia şi China.
Într-o fabrică de lângă Timişoara, la Ghiroda, 45 de ingineri şi mecanici pun cap la cap piese uriaşe de metal. Cu mişcări hotărâte, întrepătrund bucată cu bucată şi mini-submarinul capătă formă. Aici se produce structura centrală a vehiculului subacvatic de ultimă generaţie. Scheletul este apoi îmbrăcat cu tehnologie la o fabrică din Italia.
Submarinul fabricat în Timișoara poate ține un echipaj de 15 persoane
Iulia Pop, reporter Observator: Mă aflu în segmentul principal al submarinului compact produs în România. practic, sunt în sala motoarelor şi dincolo de acel perete se află rezervoarele de combustibil. Are o lungime de 35 de metri şi se poate scufunda la o adâncime maximă de 150 de metri. Suportă un echipaj de 15 persoane, adică şase ofiţeri şi nouă submarinari, şi poate parcurge o distanţă de 2000 de mile în autonomie.
Cristina Stănciulescu, director operațional: Se supune unui proces numit stream breakdown, un proces de producţie asemănator cu cel din producţia aeronautică, care permite să produci un vas la fiecare şase luni.
Doar că primul submarin ar putea fi gata în trei ani, după ce trece prin toate etapele de testare.
Mini submarinele sunt ideale pentru apele puţin adânci ale Mării Negre şi sunt greu de reperat de alte sonare.
Cezar Idita, manager de achiziţii: În faţa noastră avem protecţia exterioară a submarinului compact, partea frontală care are două orificii, pe unde sunt lansate torpilele de atac.
O flotă de cinci submarine compacte ar putea acoperi necesarul Forţelor Navale Române
Vasile Dîncu, ministrul Apărării: În acest moment cel mai important lucru ar fi nu să cumpărăm totul din afară, ci mai degrabă să producem mai mult în România.
Mini submarine de acest tip au ajuns până acum la marina italiană, în Siria, Columbia, China sau Coreea de Sud.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰