Video Cât costă să-ţi depozitezi anvelopele de vară pe timpul iernii. Noua invenţie care scapă şoferii de bătăi de cap
Frigul şi primii fulgi de nea au venit la pachet cu aglomeraţie la vulcanizări. Şoferii fac coadă să schimbe caucicurile de vară cu cele de iarnă. În unele locuri se lucreză doar cu programare, iar preturile pornesc de la 150 de lei. Odată schimbate, anvelopele trebuie depozitate, iar hotelurile pentru cauciucuri au deja un grad de ocupare de 80%.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- A treia răsturnare de situație în cazul asasinării lui Ioan Crișan. Fiica lui, lăsată în libertate acum 3 săptămâni, a fost arestată alături de complici
După schimbările bruşte de temperatură, vulcanizarile au început să devină tot mai aglomerate. Şoferii vin să îşi echipeze maşinile pentru iarnă.
"De cand a inceput frigul, a inceput sa vina, sa se aglomereze. Un client trebuie sa stie ca trebuie sa aiba o anvelopă buna, sa nu fie veche, sa nu fie crapata si in momentul in care montam cauciucul sa fie atent si la valvă și să le echilibreze, sa nu le mai schimbe in fata blocurilor", spune Ștefan Oncea – proprietar vulcanizare.
Momentul ideal pentru trecerea de la cauciucurile de vara la cele de iarna este cand temperaturile minime scad sub 7 grade Celsius.
Inlocuirea anvelopelor de vara cu cele de iarna costa intre 150 – 300 de lei, in functie de dimensiunea cauciucurilor si de materialele folosite la echilibrarea rotilor. Dar odată făcut schimbul, apare o alta problemă, unde le depozităm?!
Păstrate în condiţii optime, anvelopele îşi măresc durata de viaţă
"Clientul trebuie sa stie ca le inspectam inainte de depozitare, le inspectam, le masuram adancimea, ne uitam daca au defectiuni, le identificam dupa marca, după profil. Tot acest proces costa 20 de lei pe luna, 4 anvelope 20 de lei/ luna. Noi acum mai avem locuri doar in decembrie", spune Adriana Bracu, administrator.
Capacitatea acestui hotel de anvelope este de 15.000 de roti, fiecare cauciuc cazat aici este atent masurat iar apoi identificat cu ajutorul propriului sau cod QR.
Legislația din România prevede că șoferii sunt obligați să circule cu cauciuri de iarnă în momentul în care carosabilul este acoperit de gheață, polei sau zăpadă. Cei care sunt prinși de polițiști că nu respectă legea riscă amenzi de până la 2.900 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰