Video Afacerea cu care Dan şi Veronica au dat lovitura. Şi-au investit economiile în echipament profesional, iar acum câştigă până la 10.000 de euro
O imagine face cât o mie de cuvinte. Si aduce milioane de like-uri pe Facebook ori pe Instagram. Aşa se face că au apărut specialişti în fotografie de social media, iar multe bucătării de bloc s-au transformat în studiouri foto. Este o industrie cu multe investiţii, care oferă, însă, şi câştiguri pe masură - până la 10.000 de euro pentru un client mare.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Irina Ursu: Avem chiar acum ocazia să vedem cum se desfășoară o producție video culinară. Este o meserie în care ai nevoie de atenție la detaliu, se lucrează cu o precizie milimetrică, e nevoie să fii creativ și, desigur, să fii dispus să improvizezi pentru că și în acest tip de studiouri apar foarte multe situațîi neprevăzute.
Cei doi, Dan și Veronica, sunt ceea ce se cheamă pasiune şi talent, la pachet. El e specialist în marketing, ea, profesoară de vioară. Dar amândoi, au aceeași pasiune - mâncarea. Ea, să o prepare, el, să o fotografieze.
Veronica: Mi-a plăcut să experimentez tot felul de rețete și cred că a fost și un fel de refugiu bucătăria pentru mine.
Se întâmpla în 2017.
- Vești bune pentru fermierii români. UE acordă ajutoare și reglementează tranzitul cerealelor din Ucraina
- Cât costă un kg de căpşuni crescute într-un amestec făcut din coajă de nucă de cocos. Andra şi Cătălin au...
- Afacerea cu care un tânăr de 17 ani din UK a dat lovitura. A început cu doar 57 de euro și a ajuns să câștige...
Dan: Am făcut la început un proiect care se numea "50 de bucătării cu pasiune", în care mergeam efectiv în restaurante și le propuneam 4, 5, 6, farfurii foto, să le facem fotografii și un video de maxim un minut, free, adică no charge.
Imediat, Dan a renunţat la job. A investit toate economiile familiei în echipament profesional. Veronica s-a înscris şi ea la cursuri pentru gătit.
Veronica: Noi am plecat cu business-ul dintr-o bucătărie clasică de apartament, după care a venit pandemia și am avut un noroc fantastic pentru că toată lumea s-a mutat în online și a început să aibă nevoie de content și suna telefonul ca la gară. Am început să tragem în casă foarte mult, nu mai știam dacă dormim la birou sau avem biroul acasă, că era totul așa, efectiv trăiam între lumini. Și a venit și un bebe.
Pentru un set complet de fotografii se lucrează și 20 de ore
Pentru un set complet de fotografii se lucrează și 20 de ore. De la ședința cu clientul până la crearea scenariului. Apoi cumpărături, gătit, fotografiat şi editat. În final, o imagine care ajunge la mii de oameni. Şi pentru care clientul poate plăti şi câteva mii de euro.
Veronica: Până la urmă despre aspect este vorba, că în primul rând gustăm cu ochii preparatele.
Irina Ursu: De cele mai multe ori mâncărurile apetisante pe care le vedem pe Instagram nu sunt deloc comestibile. Ingredinetele naturale s-ar topi sub intensitatea lămpilor sau și-ar schimba culoarea. Așa că cel mai adesea, vom găsi în loc de frișcă spumă de ras, în loc de lapte, var lavabil, iar fripturile sunt rumenite perfect cu ajutorul sosului de soia.
Poate cu mâncarea e mai simplu. Pui un pic de pudră, o floare colorată, şi succesul e garatant. Dar ce faci când clientul vine la ține cu o pereche de ochelari roz. Improvizezi, ne spune echipa de producţie. Poate să dureze asta şi o zi întreagă. Până când valul perfect face fotografia perfectă. Urmează un fel de magie.
Adrian Oancea, editor foto: Se pot vedea feliile de pâine agățate cu ață de pescuit, după care din altă poză am luat ceainicul împreună cu mâna și le-am adus în poză inițială. După care am adus jetul de apă din altă poză și așa am ajuns la rezultatul final.
Adriana Savastre, stilist de produs: Poate fi asemanat cu scenografia pentru că trebuie să gândesc un decor de la cap la coadă.
Tiberiu Arsene, fotograf: Avem diverse tehnici pentru a lipi produsele ca să stea într-o anumită poziţie, imposibil fizic să stea fara lipici şi facem tot felul de efecte.
Tiberiu a început fotografia în joacă. Avea 18 ani şi lucra într-o agenție de turism. Din 2017 are propria casă de producție și un studio foto-video performant. Unde face orice - de la reclame, fotografii pentru reviste fashion sau pentru produse promovate în Social Media.
Tiberiu Arsene, fotograf: Cu oamenii este mult mai uşor, pentru că transmit emoţie mult mai uşor. Produsele, nu prea, dar avantajul produselor este că ele nu comentează oamenii mai fac fiţe.
Fie ca e vorba de oameni, masini, ochelari de soare sau eclere, fotografiile acestea au, pe Instagram viata unui fluture - apar, dispar si lasă în urmă multe amintiri plăcute şi likeuri, pe măsură.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰