Video Mii de şoferi, lăsaţi descoperiţi de falimentul City Insurance, au depus deja cereri la Fondul de Garantare. Banii vor fi alocaţi pe principiul primului venit
Multe întrebări fără răspuns în criza City Insurance. Şefii ASF, autoritatea care supraveghează piaţa, au fost chemati în Parlament să explice cum a fost posibilă prăbuşirea celui mai mare asigurător RCA din piaţă. "Am spus lucruri confidenţiale". Aşa au încercat să scape de cererile insistente ale noastre.
Pentru că City e la un pas de faliment, toţi clienţii firmei au intrat în grija Fondului de Garantare a Asiguranţilor.
Nicu Marcu, preşedintele ASF: Sunt puţine ţări din Uniunea Europeană care asigură consumatorul.
ASF, autoritatea care ar fi trebuit să prevină criza RCA, spune că toţi păgubiţii îşi vor primi banii. Fondul de Garantare are momentan un disponibil de 620 de milioane de lei, dar cel mai probabil acesta va fi suplimentat şi asta pentru că în doar câteva zile, s-au înregistrat deja peste 10.000 de cereri de plată. Plăţile se vor efectua începând cu luna Decembrie pe principiul primul venit, primul servit.
Ce paşi trebuie să urmeze şoferii în caz de daună
- Falimentul City Insurance lasă descoperiţi trei milioane de şoferi. Firmele concurente profită de moment şi au...
- Ce se ascunde în spatele falimentului City Insurance. 28 de milioane de euro ar fi dispărut din conturile companiei
- Anchetatorii ridică documente de la sediul central al City Insurance, într-un dosar de delapidare, spălare de...
În caz de daună, primul pas este să vă adresaţi poliţiei sau constatarea amiabilă. Apoi completaţi cererea de deschidere a dosarului de daună pe site-ul Fondului de Garantare. Veţi afla când şi unde puteţi face constatarea daunei, după care veţi completa declaraţia privind evenimentul. Fondul de Garantare vă va comunica documentele de care mai e nevoie, astfel încât să mergeţi cu maşina la service. La final, fondul va aviza despăgubirea, iar suma va intra în cont.
Mona Lucia Cucu, director general adjunct FGA: Persoanele care consideră că au drept de creanţă pot depune acestă cerere de plată în termen de 90 de zile de la data rămânerii definitive a procedurii de faliment.
Maria Creţu, proprietar service auto: Fondul de Garantare cred că nici acum n-a achitat datoriile din urmă de la celelate companii care au dat faliment. Le-am pus cruce, le-am pus cruce, sunt pierderi.
Asociaţia brokerilor de asigurări a lansat un număr de telefon la care asigură 24 de ore din 24 răspunsuri privind diferitele situații în care clienții se pot afla.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰